1. CO NAZYWAMY WYPADKIEM PRZY PRACY? Wypadkiem przy pracy – nazywamy zdarzenie nagłe wywołane przyczyna zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z wykonywana pracą. (definicja wypadku przy pracy, jak również śmiertelnego, ciężkiego i zbiorowego wypadku przy pracy zawarta jest w ustawie z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadku przy pracy i chorób zawodowych; Dz. U. Nr 199, poz.1673, z późn. zm.)
2. JAKIE OBOWIĄZKI MA PRACODAWCA W ZWIAZKU Z WYPADKIEM PRZY PRACY? Pracodawca ma obowiązek: - Zapewnić udzielenie pierwszej pomocy poszkodowanemu - W przypadku zaistnienia wypadku: ciężkiego, śmiertelnego, lub zbiorowego powiadomić niezwłocznie właściwego inspektora pracy oraz prokuratora - Zabezpieczyć miejsce wypadku - Zapewnić ustalenie przyczyn i okoliczności wypadku - Powołać zespół powypadkowy - Sporządzić dokumentację powypadkową
3. ILE MAMY CZASU NA SPORZĄDZENIE PROTOKOŁU POWYPADKOWEGO? Od chwili zgłoszenia przez poszkodowanego zdarzenia musimy sporządzić protokół powypadkowy w przeciągu 14 dni!!!
4. JAK PORADZIĆ SOBIE Z PROCEDURĄ POWYPADKOWĄ? Odpowiednio przeszkolona kadra z naszego ośrodka przeprowadzi sprawnie wszystkie czynności związane z:’ - Wypadkiem przy pracy • Ciężkim • Śmiertelnym • Zbiorowym - Wypadkiem zrównanym z wypadkiem przy pracy - Wypadkiem w drodze do i z pracy
ZAPRASZAMY!!!
Karta zgłoszenia wypadku
|